lördag 9 juli 2011

Fy på mig nu har jag varit dålig på att berätta om mina dagar men det händer så mycket så jag har knappt tid!
I onsdags hade jag Siri på besök. Vi åkte till människo-mormor och gissa vem som var där, jo finaste Katla (Pointer)! Vi fikade lite på altanen sen åkte vi och badade allihopa.

På torsdagen var det lika varmt igen så när jag promenerade med husse och matte i Rävgången så passade jag på att doppa tassarna lite i Hjälmaren, det var faktiskt väldigt skönt!

Människo-farfar Kenneth kom förbi på fredagen så jag hjälpte honom och husse att bära pallar som de fått av Maria med fina affären till ett släp. Maria blev lite avundsjuk över att jag tycker så mycket om människo-farfar och tyckte det var orättvist att jag ville vara mer med honom fast är man en bulle så kan man bara koncentrera sig på en sak i taget så är det bara!
På kvällen tog matte med mig i bilen till Gorpet, det är en fin kolonilott som mattes kompis har. Vi grillade och mös inne i den lilla stugan sen sov vi hemma hos människo-mormor men det var ingen där...

Idag när vi nästan nyss gått upp ringde det på dörren hemma hos människo-mormor. Det var Katla! Hon ville vara med mig och matte idag och det får hon ju såklart. Vi åkte hem till stora stan och visade upp min nya vän för Maria med fina affären. Hon gillade Katla och tänkte att hon kanske ska skaffa en Katla-hund när Donna (Rhodesian Ridgeback) har flyttat till himlen.

Nu ligger vi och latar oss lite i väntan på att åka till Karlsund för att fika!

2 kommentarer: