söndag 14 augusti 2011





Det är semester så det blir lite svårt att hinna med det här med bloggandet. I måndags hängde vi hos Hubbas och Dolly, fast vad vi gjorde har jag glömmit bort!
I tisdags fick jag åka till Hund och Kattkliniken i Bista för jag hade fått små pipplor över hela kroppen. Så nu blir det att äta medicin i tre veckor och duscha två gånger i veckan, USCH! På kvällen var vi hos människo-morfar i hans torp och grillade och mös inne i stugan när det åskade ute.
Onsdagen bjöd på mera mat, denna gång hos husses farmor. Sen åkte vi till människo-mormor. Jag träffade Katla och sen fick jag duscha i badkaret. Sen åkte husse och matte hem utan mig för de skulle åka till Skansen och där får inte bullar vara. Jag blev vaktad av människo-mormor i två nätter och en dag och jag skötte mig ganska fint. Hann med att både gunga och fnatta i hammocken!


Matte kom på fredag för att hämta mig men vi dröjde oss kvar i Kumla för det är ju rätt bra på altanen där. På eftermiddagen åkte vi hemåt med den ena människo-mostern med oss. Ett stopp på vägen blev det och jag fick en nöffande gris för jag har kommit på att det är så kul att leka. Sen på kvällen fick vi fika hos husses farmor och då passade jag på att leka och fnatta för hon har en bra gräsmatta att springa på.



Jag har hunnit med att åka båt också! Hubbas och Dolly var nästan galna men det var inte riktigt min grej så jag tog en tupplur istället. Vi grillade hamburgare och sen åkte vi hem till dom och sov medans matte och människo-farmor tittade på film. Det var verkligen jobbigt att åka båt, jag orkade inte ens tigga av film-chipsen!

Idag har jag duschat igen, det bjöds på kräftskiva hos mattes mormor och då måste man ju vara fräsch och inte vara sotig och lukta grill! Katla var där och lekte med äpplen, jag hade fullt sjå med att hålla koll på den tokiga katten som bor i huset brevid.
Vi åkte till husses farmor efteråt så jag fick springa och leka för att hålla koll på är ganska så jobbigt för nerverna. Såklart fick jag fika också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar